Chorwacja,  Podróże bliskie

Odkryj uroki Jezior Plitwickich – niezapomniana przygoda w samym sercu Chorwacji…

Marzysz o wakacjach w Chorwacji i chcesz zobaczyć to, co najlepsze? Nie może Cię ominąć Park Narodowy Jezior Plitwickich. To miejsce, w którym natura i architektura harmonijnie się ze sobą łączą, tworząc niezapomniane widoki i wyjątkową atmosferę. Plitwickie Jeziora to jedno z najpiękniejszych i najbardziej imponujących miejsc w Chorwacji. Ten Park Narodowy jest dosłownie rajem dla miłośników przyrody i krajobrazów, oferując niezapomniane widoki, które zapierają dech w piersiach. Oto nasza krótka relacja z weekendowej wizyty w tym magicznym miejscu…

W majowy weekend mieliśmy okazję zwiedzić jedno z najpiękniejszych miejsc w Chorwacji – Park Narodowy Jezior Plitwickich. Podróż w to miejsce było dla nas długo wyczekiwanym marzeniem, które w końcu udało nam się spełnić.

Co takiego jest w Plitwickich Jeziorach? Przede wszystkim, jest to obszar o niesamowitej bioróżnorodności, z pięknymi krajobrazami, turkusowymi jeziorami, wodospadami i kaskadami, a także gęstymi lasami i malowniczymi dolinami.

Nasza podróż była bardzo krótka, ale intensywna – mieliśmy zaledwie weekend na nasz plan po narodowych parkach, aby zobaczyć te niesamowite miejsca. W tym artykule opowiemy o naszych wrażeniach i doświadczeniach związanych z wizytą w Parku Narodowym Jezior Plitwickich, a także podzielimy się poradami, jak skutecznie zaplanować tak krótką wizytę w tym magicznym miejscu.

❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖❖

Ten magiczny Park Narodowy znajduje się w północno-zachodniej części Chorwacji i jest z pewnością jednym z najpiękniejszych i najbardziej popularnych parków narodowych w tym kraju. Jest on również wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, co świadczy o jego wyjątkowej wartości kulturowej i przyrodniczej.

Znajdujący się w samym sercu kraju Narodowy Park Jezior Plitwickich składa się z 16 turkusowych pięknych jezior i ponad 90 wodospadów, które są połączone ze sobą tworząc niezapomniane krajobrazy i spektakularne widoki. Jeziora mają turkusowe i błękitne barwy, a ich woda jest tak przejrzysta, że można zobaczyć dno nawet na głębokości kilku metrów. Przyroda parku jest również bogata w rośliny i zwierzęta, w tym wiele gatunków ptaków i ssaków, takich jak jelenie, dziki czy rysie.

Park Narodowy Jezior Plitwickich to idealne miejsce dla miłośników natury i turystów poszukujących wrażeń. Można tu spacerować po drewnianych kładkach i mostkach, które prowadzą nad jeziorami i wodospadami, podziwiając piękne krajobrazy. Park oferuje również wiele tras turystycznych o różnym stopniu trudności, co pozwala dostosować wizytę do indywidualnych potrzeb turysty.

Zakup biletów przez internet to był strzał w dziesiątkę. Dzięki temu udało nam się uniknąć kolejek i zaoszczędzić sporo czasu. Gdy dotarliśmy do parku, po prostu pokazaliśmy bilety na swoim smartfonie i mogliśmy od razu wejść na teren parku.

Do parku dojechaliśmy samochodem z Zadaru, co zajęło nam około 2 godzin. Park posiada liczne parkingi, więc nie mieliśmy problemu ze znalezieniem miejsca na nasz samochód.

Spędziliśmy tam około 7 godzin, w czasie których wybraliśmy trasę H, która jest uważana za jedną z najpiękniejszych i najciekawszych parku. Trasa H to średnia trasa, która prowadzi przez 8 jezior i 6 wodospadów, oferując niesamowite widoki i wspaniałe wrażenia.

Majówka w tym miejscu to niesamowity czas. Wiosna w parku jest po prostu cudowna, a natura prezentuje się w pełni swojego piękna. Wszędzie dookoła zielono i pachnąco, a słoneczna pogoda z temperaturą około 30 stopni tylko dodawała uroku temu pięknemu miejscu.

Spacerując po parku, nasze uszy wypełniały dźwięki ptaków i żab, które w tym czasie intensywnie śpiewały i kumkały. To niezapomniane doświadczenie dla miłośników natury.

Spędzanie czasu w takim miejscu jest dla nas prawdziwą przyjemnością. Piękno przyrody, malownicze krajobrazy i spokojny klimat pozwalają na oderwanie się od codziennych problemów i zanurzenie się w świecie natury. To miejsce, gdzie można odpocząć i naładować baterie przed powrotem do szarej rzeczywistości.

Maj to również najlepsza pora roku, aby zobaczyć narodowe parki Chorwacji…to taki tips od mojej koleżanki Chorwatki… Obfite opady wody uzupełniają zbiorniki, co powoduje, że wody w parku są znacznie większe niż latem czy jesienią. Woda w strumieniach i rzekach jest błękitna i przejrzysta, co podkreśla piękno otoczenia. Nie ma nic piękniejszego niż spacer wśród wodospadów, które w majowych dniach prezentują się w pełnej krasie. Majówka to idealny czas, aby zobaczyć Park Narodowy Jezior Plitwickich w całej okazałości.

co jeszcze…

❖W Parku Narodowym Jezior Plitwickich dostępny jest specjalny autobus, który umożliwia przemieszczanie się między poszczególnymi punktami parku. Autobusy te dowożą turystów z kasy biletowej do wyznaczonych punktów i odbierają ich z punktu końcowego, a następnie dowożą na główny parking. Dzięki temu podróżowanie po parku jest łatwiejsze i bardziej wygodne.

❖Kolejną atrakcją dostępną dla turystów są statki, którymi można przemieszczać się między jeziorami. To doskonała opcja dla osób, które chcą podziwiać piękno parku z wody i zobaczyć go z zupełnie innej perspektywy.

❖W kilku miejscach w parku znajdują się restauracje, bary z jedzeniem, sklepiki z pamiątkami, kawa, herbata, a także stoliki i ławeczki w cieniu. To idealne miejsce, by odpocząć, zjeść coś smacznego i nabyć pamiątki z wizyty w Parku Narodowym Jezior Plitwickich.

❖Park oferuje dobrze oznaczone trasy spacerowe, dzięki czemu niemożliwe jest się tam zgubić. Wszystkie szlaki mają swoje oznaczenia, a także informacje o długości i trudności trasy.

❖ Podczas zwiedzania parku należy zachować ostrożność, ponieważ teren jest bardzo stromy i w niektórych miejscach można ześlizgnąć się z urwiska lub spaść do wody. Dlatego ważne jest, aby przestrzegać oznaczeń i trzymać się wyznaczonych szlaków. Woda w jeziorach jest bardzo zimna, a niektóre miejsca są bardzo głębokie, dlatego nie należy próbować kąpieli ani nurkowania poza wyznaczonymi miejscami. Bezpieczeństwo jest priorytetem podczas wizyty w tak pięknym, ale jednocześnie dzikim i niebezpiecznym miejscu.

❖Park Narodowy Jezior Plitwickich to miejsce, które oferuje wiele atrakcji i udogodnień dla turystów. Dzięki specjalnym autobusom i statkom, przemieszczanie się po parku jest łatwiejsze i bardziej wygodne. Wiele punktów gastronomicznych, sklepików i miejsc do odpoczynku sprawia, że wizyta w parku to nie tylko wspaniałe wrażenia związane z naturą, ale również przyjemność dla podniebienia i okazja do zrobienia zakupów pamiątek.

Na koniec naszej wędrówki doszliśmy pod największy i najcięższy wodospad – Veliki Slap. Ten wodospad ma ponad 70 metrów wysokości i z jego podnóża roztacza się piękny widok na dolinę. Był to jednocześnie najpopularniejszy punkt na szlaku, ponieważ tam tworzyła się długa kolejka turystów, którzy chcieli podziwiać tę niesamowitą atrakcję, a jednocześnie pozować do zdjęć… Mimo to, uważamy, że warto było poczekać, ponieważ widok z dołu na wodospad i okoliczne krajobrazy był zdecydowanie warty wysiłku.

Podczas naszej wizyty mieliśmy okazję spotkać turystów z całego świata. Mijaliśmy ludzi mówiących w różnych językach, widzieliśmy różne narodowości i kultury. Chociaż byliśmy tam przed sezonem turystycznym, to tłumy ludzi przekroczyły nasze oczekiwania. W sumie, można powiedzieć, że jeziora Plitwickie przyciągają ludzi z całego świata, a to dlatego, że to jedno z najpiękniejszych miejsc na ziemi

Podsumowując, nasza wizyta w Parku Narodowym Jezior Plitwickich była niesamowita i niezapomniana. Dzięki wcześniejszemu zakupowi biletów i wybraniu odpowiedniej trasy, udało nam się uniknąć kolejek i cieszyć się pięknymi widokami bez zbytecznych przeszkód. Gorąco polecamy to miejsce każdemu, kto szuka wspaniałych wrażeń związanych z naturą.

Park Narodowy Jezior Plitwickich to nie tylko najładniejszy park narodowy w Chorwacji, ale również jedno z najpiękniejszych miejsc na świecie, które warto zobaczyć przynajmniej raz w życiu. Nie zapominajmy, że park jest bardzo popularnym miejscem w Chorwacji i przyciąga turystów z całego świata. Warto więc zarezerwować bilety z wyprzedzeniem, aby uniknąć kolejek i tłumów. Podobnie jak my, możecie też zdecydować się na wizytę w parku w majowy weekend – to czas, w którym przyroda budzi się do życia, kwitną dzikie kwiaty, a w parku unosi się wonny zapach kwiatów i lasów.

Witaj w naszym świecie…To my…Ania, Arek… Razem z nami zwiedzisz cudowne zakątki Norwegii, która fascynuje nas od kilkunastu lat... Zapraszamy nad piękne fiordy, ogromne wodospady, urokliwe miasta, kolorowe wioski, a także wysokie góry...